افزایش تعداد نصب اپلیکیشن

برای افزایش نصب اپلیکیشن انجام اقداماتی حیاتی است. بعد از طراحی و ساخت اپلیکیشن برای کسب‌وکارمان حالا وقت آن رسیده که فکری به حال تبلیغی مناسب برای آن و مطلع کردن افراد از این اپلیکیشن کنیم.

در واقع برای معرفی درست هر اپلیکیشن و مطلع ساختن افراد از کاربردهای آن، لازم است تبلیغات اپلیکیشن انجام شود تا کاربران آن را نصب و در مرحله بعد از آن استفاده کنند. مدتی می‌شود که گوگل پلی و کافه بازار صفحه اپلیکیشن‌های جدید را حذف کرده‌اند. با این کار معرفی اپلیکیشن‌های جدید و معرفی آنها به کاربران بسیار دشوار شده و تلاش‌های بسیاری را برای دیده شدن می‌طلبد. این اطمینان را به شما می‌دهیم که با خواندن این مطلب و انجام اقداماتی که گفته شده است، در مورد نصب اپلیکیشن خود به چیزی که در نظر دارید خواهید رسید.

دو نوع کلی اپلیکیشن وجود دارد:

  1. اپلیکیشن‌های تحت وب
  2. اپلیکیشن‌های موجود در اَپ مارکت‌ها

برای دسته اول می‌توان خدمات سئو را برای افزایش نصب اپلیکیشن انجام داد. اما برای دسته دوم باید اقدامات دیگری را در پیش گرفت به دلیل اینکه آنها تنها در اَپ مارکت‎‌‌ها موجود هستند.

برای معرفی اپلیکیشن‌ها از راه‌های متفاوتی می‌توان استفاده کرد. برای مثال استفاده از موتورها جستجو و وب‌سایت‌های مشابه فعالیت اپلیکیشن. در ادامه به روش‌های افزایش نصب اپلیکیشن می‌پردازیم.

ASO به معنای بهینه‌سازی صفحه اپلیکیشن در اَپ مارکت‌ها است. این استراتژی برای انواع مارکت‌های اپلیکیشن است. برای سیستم عامل‌  IOS اپ استور و برای سیستم عامل اندروید کافه‌بازار و Google Play و همچنین اَپ گالری هووآوی موجود است.

این روش از کارهایی است که به افزایش نصب اپلیکیشن منجر می‌شود. با توجه به اینکه دیگر امکان فعالیت اپلیکیشن‎‌های فارسی در گوگل پلی و اپ‌استور مشکل شده است؛ لازم است به بهینه‌سازی در اَپ مارکت‌های فارسی بپردازیم.

این فرآیند منجر به افزایش بازدید از اپلیکیشن شما می‌شود و در نهایت نصب آن را در پیش دارد. همان چیزی که هر دارنده اپلیکیشنی به دنبال آن است. با استفاده از این روش می‌توانید رتبه‌ای بالاتر در نتایج جستجوی بازارهای اپلیکیشن را داشته باشید و بیشتر دیده شوید. برای انجام بهینه‌سازی اپلیکیشن و یافتن کلمه کلیدی از ابزارهایی چون keywordtracker.io و wordtracker.com و ASOdesk.com می‌توان استفاده کرد.

هر کدام از این ابزارها کاربردهای خاصی دارند. مثلا با استفاده از ASOdesk می‌توان از کلمات کلیدی مربوط به حوزه فعالیت اپلیکیشن خود با خبر شوید و در معرفی اَپ خود از آنها بهره‌مند شوید.

این استراتژی بر اساس کلمه کلیدی و آیتم‌های دیگر کار می‌کند و اپلیکیشن‌ها را برای دیده شدن توسط کاربر براساس کلمه کلیدی رتبه‌بندی می‌کند.

تبلیغ اپلیکیشن در شبکه‌های اجتماعی راهی برای افزایش نصب اپلیکیشن

شبکه‌های اجتماعی از بهترین کانال‌ها برای تبلیغ هر چیزی از جمله اپلیکیشن‌ها هستند. در هر شبکه‌های اجتماعی می‌توانید اَپ خود را تبلیغ و افراد را از ویژگی‌های منحصر به فرد آن مطلع کنید. با این کار شاهد افزایش نصب اپلیکیشن خود باشید.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی این مزیت را دارد که در آنها می‌توانید مخاطب خود را انتخاب کنید و اختصاصا برای آنها تبلیغات کنید.

این را بدانید هر اپی که طراحی می‌کنید ممکن است مشابه بسیاری داشته باشد. شما قطعا باید مزیتی داشته باشید که بین آن همه شما را انتخاب کنند. وقتی که آن مزیت را انتخاب کردید در هر تبلیغی روی آن ویژگی مانور دهید تا در ذهن مخاطبیان خاص شوید. شبکه‌های اجتماعی این قابلیت را دارند که توضیح کامل و جامعی از اپ خود در آنها ارائه دهید.

در ایران از شبکه‌های اجتماعی محبوب، می‌توان به اینستاگرام اشاره کرد. تبلیغات در این شبکه اجتماعی را فراموش نکنید. اما این نکته فراموش نشود که همه چیز بستگی به مخاطبان شما دارد. ممکن است مخاطبان شما افرادی باشند که شبکه اجتماعی لینکدین برایشان محبوب است و تبلیغ برای آنها در لینکدین تاثیر بیشتری دارند. پس بعد از شناخت کامل مخاطبان اقدام به تبلیغات کنید.

روش‌های معرفی یک اپلیکیشن در شبکه‌های اجتماعی

شما به چهار روش می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی اپلیکیشن خود را معرفی و افزایش نصب اپلیکیشن را داشته باشید.

۱. برای اپ خود یک صفحه در هر شبکه اجتماعی که لازم می‌دانید بسازید و در آن با استفاده از عکس و ویدئو و اقدامات متنوع دیگر فعالیت کنید. برای مثال می‌توانید لینک دانلود را در آنجا بگذارید تا کاربران بعد از مشاهده تبلیغ مستقیما اقدام به دانلود کنند.

۲. از طریق صفحات دیگر که ترجیحا مرتبط با حوزه فعالیت شما هستند تبلیغات کنید.

۳. از طریق ایفلوئنسرها مخاطبان را از اپلیکیشن خود باخبر کنید. به نحوی که به دانلود و نصب و استفاده از آن ترغیب شوند.

۴. برخی از شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام این امکان را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهند تا به صورت مستقیم در این شبکه‌ها به تبلیغات بپردازند، می‌توان با این سرویس‌ها اپلیکیشن خود را به مخاطبان معرفی کنید.

با وجود میلیون‌ها اپلیکیشن در اپ‌استورهای اپل و گوگل، راضی‌کردن مخاطب به دانلود و نصب یک اپلیکیشن، کار بسیار سختی است و به تلاش فراوانی نیاز دارد. جذب کاربر یکی از چالش‌برانگیزترین مراحل برای بازاریابی اپلیکیشن‌ها است. از ژوئن سال ۲۰۱۶، اپ‌استورهای گوگل‌پلی و اپل درمجموع چهارمیلیون اپلیکیشن را فروخته‌اند. با وجود اپلیکیشن‌هایی که هر روز در اپ‌استورها عرضه می‌شوند، جلب نظر مخاطبان، اصلا کار ساده‌ای نیست.

تعداد نصب اپلیکیشن تان را افزایش دهید

افزایش تعداد نصب اپلیکیشن یکی از چالش‌های استارت آپ‌ها و کسب و کارهای مبتنی بر اپلیکیشن‌های موبایلی است. از طریق ایجاد کمپین تبلیغات اپلیکیشن در گوگل ادز می‌توانید به صورت هدفمند، به سرعت و با هزینه مناسب تعداد نصب‌های فعال اپلیکیشن‌ (اندروید یا iOS) خود را افزایش دهید.

با ارائه تمام راه حل های افزایش نصب اپلیکیشن اما همچنان هیچ تضمینی وجود ندارد که کاربران، اَپ مورد نظر شما را نصب کنند. بنابراین تبلیغ اَپ راه حل جایگزینی دارد که برای شما در نظر گرففته شده.

افزایش نصب تضمینی اپلیکیشن

تبلیغ اَپ برای نخستین با در ایران توانسته است برای تمامی اَپ مارکت ها به صورت فیک تعداد نصب اَپلیکیشن ها را بالا ببرد تا به توسعه دهندگان مستقیما کمک کند اَپ آن ها هم تعداد نصب بالایی را به کاربران نشان دهد و همچنین می تواند هنگام جستوجو در مارکت مورد نظر، اَپ شما را بالاتر از دیگران نمایش دهد که قطعا موجب افزایش نصب واقعی و افزایش نصب فعال توسط کاربران می شود.

با مراجعه به صفحه خدمات توسعه دهندگان در وب سایت تبلیغ اَپ از این خدمات بهره ببرید. پایین ترین تعرفه نصب تضمینی اپلیکیشن در ایران فقط توسط تبلیغ اَپ