آمار و ارقام در مورد تلگرام خیره کننده است. طبق آخرین برآوردها تلگرام هم اکنون بیش از 100 میلیون کاربر فعال دارد و روزانه بیش از 15 میلیارد پیام در این اپلیکیشن ارتباطی رد و بدل می شود. جالب است بدانید که طبق گزارش خبرگزاری های داخلی، حدود 20 میلیون نفر از جمعیت کاربران این اپلیکیشن پیام رسانی را ایرانی ها تشکیل می دهند.

تا پیش از تلگرام، وایبر پرطرفدارترین اپلیکیشن پیام رسانی در میان ایرانی ها محسوب می شد. اما مشکلات و اختلالاتی که برای آن به وجود آمد موجب شد که کاربران این اپلیکیشن ارتباطی به سوی گزینه بهتر مهاجرت کنند؛ اپلیکیشنی که هم در سرعت پیام رسانی مثال زدنی است و هم از لحاظ امنیت و حفظ حریم شخصی بالاتر از رقبای قدیمی تر خود قرار گرفته است.

ویژگی‌های اصلی تلگرام چه هستند؟

تلگرام مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلف را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این موضوع سبب شده که برنامه تلگرام بسیار محبوب شود. مطمئنا در یک پاراگراف کوتاه قادر به شر تمام قابلیت‌های تلگرام نیستیم، بنابراین مجبوریم از بسیاری موارد صرف نظر کنیم. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های تلگرام مربوط به امنیت بالای آن می‌شود. تلگرام از سیستم رمزگذاری سر تا سری (End to End Encryption) بهره‌مند است و به این صورت از حریم خصوصی کاربران حفاظت می‌کند.

برنامه تلگرام توسط چه کسانی پشتیبانی هدایت می‌شود؟

تلگرام به صورت کلی توسط دو فرد اصلی با نام‌های نیکلای دورف (Nikolai Durov) و پاول دورف(Pavel Durov) پشتیبانی و هدایت می‌شود. نیکلای دورف از نظر مسائل فنی و تکنیکی مجموعه توسعه دهنده برنامه تلگرام را هدایت می‌کند و پاول دورف حمایت مالی ایدئولوژیک مجموعه را بر عهده دارد. آقای نیکولای دورف پروتکل داده‌های سفارشی و منحصر به فرد را برای تلگرام ایجاد کرده است که متن باز، فوق‌العاده امن و بهینه سازی شده به منظور ارتباط همزمان با مراکز داده مختلف محسوب می‌شود. جالب است بدانید که تلگرام به طور کاملا رایگان عرضه شده و تمام نیازهای مالی آن توسط آقای پاول دورف تامین می‌شود. جهت خرید بازدید پست تلگرام کلیک کنید.

ساخت گروه

گروه‌ها یکی از بخش‌های اصلی پیام‌رسان تلگرام هستند. به‌طوری‌که کاربران می‌توانند با پیوستن به گروه‌ها به صورت چند سویه با دیگران ارتباط برقرار کنند. گروه‌های نخستین، توانایی پذیرش ۲۰۰ عضو را داشتند؛ ولی تلگرام در ویرایش‌های بعدی، توانایی پذیرش گروه عادی به سوپر گروه و افزایش اعضا را از ۲۰۰ به ۵۰۰ و سپس به ۵۰۰۰ نفر را در دسترس همگان قرار داد.

از ویرایش مارس ۲۰۱۶، مدیران گروه‌ها می‌توانند پیام سنجاق شده (پین) را در بالای گروه‌ها قرار دهند که از آن به «اطلاعیه» نیز نام برده می‌شود. از دیگر موارد می‌توان به انتخاب شناسه برای گروه‌ها و ساخت گروه‌های عمومی اشاره کرد که توانایی جستجوی گروه‌ها بر اساس شناسه را برای کاربران فراهم می‌کند.

ساخت کانال

کانال تلگرام، مسیر یک سویه‌ای است که فقط ادمین می‌تواند در آن پست‌های دلخواه را برای اعضای کانال منتشر کند و دیگر اعضا امکان اضافه کردن پست در آن را ندارند. از کانال می‌توان برای پیام‌رسانی به‌شمار نامحدودی از کاربران استفاده کرد. این کانال‌ها می‌توانند به صورت عمومی‌باشند و همه کاربران بتوانند در آن عضو شوند یا خصوصی باشند و امکان عضویت برای همه نباشد. برای خرید ممبر کانال تلگرام کلیک کنید.

جهت خرید خدمات تلگرام کلیک کنید.